Overslaan en naar de inhoud gaan

Sociale inspectie

Omschrijving

De diverse diensten van de ‘sociale inspectie’ zijn bijzonder actief: almaar vaker worden ondernemingen gecontroleerd. De betrokken inspecteurs beschikken over (bijzondere ruime) bevoegdheden en dwingen werkgevers tot rechtzetting en regularisaties. Werkgevers dienen zich (meer dan ooit) voor te bereiden op een controlebezoek. Zij moeten de sociale wetgeving efficiënt toepassen en zorgen voor een passend beleid inzake de verwerking en registratie van prestaties, prikklokgegevens, track & tracegegevens, extra-prestaties, overwerk … Vaker dan algemeen wordt aangenomen dat een werkgever in belangrijke mate kan anticiperen om sancties of regularisaties te vermijden. Tijdens deze opleiding geven wij een overzicht van de bevoegdheden van de sociale inspectie en je rechten als werkgever zeer grondig en formuleren wij zeer praktische adviezen.

Programma

  • zit u op het goede spoor? Dit kan u nagaan aan de hand van een overzichtslijst. Eventueel kan u bijsturen waar nodig.
  • wat zijn de bevoegdheden van de sociale inspectie?
  • wat zijn de rechten en plichten van de sociale inspectie?
  • Tevens zorgen wij voor een checklist van punten die zeer frequent aan bod komen en worden pasklare modellen en oplossingen aangereikt inzake:
    • kostenvergoedingen
    • extralegale voorwaarden
    • CO2-bijdragen
    • mobiliteit
    • arbeidstijd(registratie)

Data

10/02/2022 14:00 - 17:00
Webinar

Subsidiemogelijkheden

  • Cevora
  • Constructiv
  • KMO-Portefeuille

Inschrijven

Praktische informatie

Startdatum: 10/02/2022
Webinar
Bedrijfsbeheer
Prijs leden:
€118
Prijs niet-leden:
€159
10/20
Uiterste datum inschrijving
Inschrijven

Meer informatie

Organisator:
Confederatie Bouw West Vlaanderen

Ondernemingsnummer:  0880547687

DVO-nummer:  DV.O105687

Opleidingsverantwoordelijke:
Marjolijn Vermeersch
Opleidingsadviseur

Gerelateerde opleidingen

  • Tewerkstelling van arbeiders in de bouwsector modulair - Aanwerving - module 1

     10/05/2022
      Kortrijk